El Taller Masriera reviu per Sant Jordi entre roses, firmes i teatre

Plataforma Masriera
El Taller Masriera reviu per Sant Jordi entre roses, firmes i teatre

Durant la Diada del 23 d’abril, molts veïns han passat per la parada de la Plataforma interessats en la recuperació del Masriera.

Comencem la primavera amb ganes que les portes de ferro del carrer Bailèn 70 tornin a obrir-se per acollir tot el barri i la ciutat, com a teatre, centre de cultura i associació. Per això, la Plataforma Masriera ha estat davant del Taller recollint signatures, venent roses, punts de llibre, xapes i repartint butlletes amb el manifest.

Una gran quantitat de vianants s’han aturat, primer encuriosits i després il·lusionats per la iniciativa de recuperar el “misteriós” edifici romà de l’Eixample. Algunes persones recorden haver fet teatre entre les parets del temple, o van anar fa temps a veure una representació escolar. El que resulta meravellós és que tot i que els eixamplencs desconeixen la increïble història del Masriera, tothom s’hi sent lligat, bé per vivències, bé per la curiositat de veure aquest gran edifici sempre tancat. Per això tothom qui ha passat ha volgut signar per demanar a l’Ajuntament que l’adquireixi com a equipament públic, i s’han acomiadat amb un “esperem que hi hagi sort!”

Però el plat fort d’aquest Sant Jordi ha estat la lectura dramatizada a càrrec de Proscenio Teatro d’alguns fragments de Doña Rosita la Soltera de Federico García Lorca, peça que es va llegir per primer cop al Taller Masriera el 1935 i que nosaltres hem volgut invocar de nou amb tota la seva bellesa. Les tres actrius han regalat amb delicadesa aquesta tragèdia lorquiana i han demostrat la necessitat d’un centre al barri on els veïns puguem trobar-nos, proposar projectes i gaudir de l’art.

També et pot interessar

Jornada de portes obertes del Taller Masriera el proper 24 d'octubre

Després d’anys de reivindicació i gràcies a la força de…
Hem guanyat el Taller Masriera pel barri